مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 7 راه برای اینکه فردی بی دغدغه و پرانرژی باشید!

7 راه برای اینکه فردی بی دغدغه و پرانرژی باشید!

چگونه پر انرژی و دوست داشتنی باشیم؟

همه عاشق گذراندن وقت با افراد پرانرژی و سرگرم کننده هستند. پس چگونه می توانید به این افراد بپیوندید؟ ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. با تلاش برای تبدیل شدن به فردی پرانرژی تر و مشتاق تر، می‌توانید تمام کسانی را که ملاقات می‌کنید شگفت‌زده کنید. ما همه چیزهایی را که باید بدانید را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید با انرژی و شادی بیشتر به زندگی نزدیک شوید.


1- استرس خود را کنترل کنید!

7 راه برای اینکه فردی بی دغدغه و پرانرژی باشید!

استرس می تواند یک وضعیت ناتوان کننده همراه با تنش عاطفی و فیزیکی و اضطراب باشد. برای اینکه جنبه سرگرم کننده خود را بالا ببرید، سعی کنید استرس را در زندگی خود کاهش دهید یا از بین ببرید. استرس می تواند از رویدادهای منفی (مانند مشکلات در محل کار یا مدرسه) و مثبت ( مثل برنامه ریزی برای جشن تولد یک دوست) در زندگی شما ناشی شود.

هیچ کس با استرس بیگانه نیست. با این حال، اگر استرس طولانی مدت را تجربه کنید، می تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد. اقداماتی را برای کنترل استرس انجام دهید. استرس را می توان با ورزش منظم، استراحت و آرامش کافی، خوردن یک رژیم غذایی سالم و مراجعه به روانشناس کنترل کرد.


2-فعالیتی را پیدا کنید که شما را خوشحال کند!

7 راه برای اینکه فردی بی دغدغه و پرانرژی باشید!

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

سعی کنید فعالیتی را پیدا کنید که شما را خوشحال و هیجان زده کند. این امر در صورتی مهم است که احساس می کنید اهل تفریح ​​نیستید و هرگز کاری را انجام نمی دهید که سرگرم کننده باشد یا باعث شادی شما شود. فعالیتی که شما را خوشحال می کند بسته به نوع فردی که هستید می تواند بسیار متفاوت باشد. برونگراها می توانند شادی خود را با جستجوی جمعیت و قرار گرفتن در مرکز توجه پیدا کنند، در حالی که درونگراها ممکن است انرژی خود را در تنهایی بیابند. هر فعالیتی که باشد، باید خودتان آن را بفهمید و سپس آن را انجام دهید.

اگر عاشق فضای باز هستید و از طبیعت لذت می برید، به پیاده روی، اسکی، دویدن، شنا یا دوچرخه سواری بروید. اینها فعالیت های آسانی هستند که نیاز به برنامه ریزی و تجهیزات کمی دارند و به راحتی می توانید خودتان انجام دهید. یا چیز جدیدی را امتحان کنید و به اسب سواری، صخره نوردی، چتربازی و غیره بروید. ممکن است خودتان را شگفت زده کنید و شادی درونی ای پیدا کنید که هرگز نمی دانستید وجود دارد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای امتحان کردن چیزهای جدید به همراهی ویا تشویق نیاز دارید، از دوست یا همسرتان بخواهید که همراه شود. پیدا کردن یک سرگرمی جدید برای انجام با هم می تواند یک راه عالی برای تقویت جنبه سرگرم کننده شما نیز باشد.


3-به ورزش منظم بپردازید!

7 راه برای اینکه فردی بی دغدغه و پرانرژی باشید!

ورزش به بهبود سلامت کلی شما کمک می کند، شما را قوی تر می کند و باعث می شود بدن شما کارآمدتر کار کند. همه اینها با هم شما را پرانرژی تر می کند. فعالیت های ورزشی را انتخاب کنید که از آنها لذت می برید. برخی افراد ورزش را با رفتن به باشگاه یا کلاس تربیت بدنی مرتبط می دانند، اما این تنها بخش کوچکی از ورزش است. می‌توانید پیاده‌روی، رقص، دوچرخه‌سواری یا دویدن یا تنیس، گلف، راکت‌بال یا ورزش‌های دیگری بازی کنید. ورزش نه تنها سلامت شما را بهبود می بخشد و باعث می شود احساس انرژی بیشتری کنید، بلکه به شما کمک می کند شادتر، مثبت تر و کمتر مضطرب شوید. حداقل 3-4 بار یا 150 دقیقه در هفته به نوعی ورزش بدنی بپردازید.


4-رژیم غذایی سالم داشته باشید!

7 راه برای اینکه فردی بی دغدغه و پرانرژی باشید!

بدن ما برای انرژی به سوخت نیاز دارد. که سوخت غذا است رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای سالم و غیر فرآوری شده تنظیم کنید که تمام مواد مغذی لازم را فراهم می کند و به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند. از غذاهای حاوی قند زیاد و مواد مغذی کم (به نام غذاهای با کالری خالی) مانند وعده های غذایی از پیش بسته بندی شده، چیپس، نوشابه ها و آب نبات ها خودداری کنید. این غذاها در واقع پس از ایجاد یک تقویت انرژی بسیار کوتاه، سطح انرژی را کاهش می دهند. ترکیب ایده آلی از مواد برای خوردن شامل غذاهایی است که کربوهیدرات های پیچیده را تامین می کنند، چربی کمی دارند و حاوی مقادیر متوسطی پروتئین هستند.

کالری روزانه خود را به طور مساوی تقسیم کنید و از حذف یک وعده غذایی خودداری کنید تا بعداً یک وعده غذایی بزرگ داشته باشید. در صورت امکان، پنج وعده غذایی در روز بخورید و میزان کالری روزانه را در جایی که می خواهید حفظ کنید. هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. این باعث از دست دادن انرژی خواهد شد. بدن شما برای ادامه حرکت به غذا نیاز دارد، همانطور که یک وسیله نقلیه برای ادامه حرکت به بنزین نیاز دارد. همچنین، مقدار زیادی آب بنوشید. کم آبی منجر به کاهش انرژی می شود. هر روز 8 تا 9 لیوان آب بنوشید.


5-کافئین را در حد اعتدال بنوشید.

7 راه برای اینکه فردی بی دغدغه و پرانرژی باشید!

مصرف کافئین می تواند تاثیر مثبتی بر سطح انرژی شما داشته باشد. کافئین علاوه بر افزایش انرژی ذهنی و فیزیکی، اکسیداسیون چربی و سرعت متابولیسم شما را نیز افزایش می دهد. کافئین باعث بی خوابی و عصبانیت می شود. مقدار کافئینی که برای تجربه این اثرات باید مصرف کنید از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به حساسیت شما به کافئین بستگی دارد. اکثر بزرگسالان سالم می توانند با خیال راحت کافئین را به میزان 400 میلی گرم در روز مصرف کنند.


6-به اندازه کافی بخوابید!

7 راه برای اینکه فردی بی دغدغه و پرانرژی باشید!

اگر از کمبود انرژی رنج می برید، ممکن است به این دلیل باشد که خواب کافی ندارید. طبق گفته بنیاد خواب، بزرگسالان باید هر شب بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابند. مطمئن شوید که خواب کافی دارید. زمان خواب منظمی را تعیین کنید و هر شب، حتی در تعطیلات آخر هفته، به آن پایبند باشید. اگر می خواهید زمان خواب خود را تنظیم کنید، افزایش های کوچک روزانه (هر شب 15 دقیقه زودتر) انجام دهید تا زمانی که به زمان خواب مورد نظر برسید. همچنین هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. از خوردن وعده های غذایی سنگین درست قبل از خواب خودداری کنید زیرا ممکن است خواب را دشوارتر کنند.


7-مثبت اندیشی را یاد بگیرید!

7 راه برای اینکه فردی بی دغدغه و پرانرژی باشید!

افکار و احساسات منفی این قابلیت را دارند که شما را پایین بیاورند و عزت نفس شما را پایین بیاورند. یادگیری جنبه های مثبت زندگی می تواند تأثیری دگرگون کننده داشته باشد.

ممکن است همیشه نتوانید محیط بیرونی خود را کنترل کنید، اما می توانید افکار درونی خود را کنترل کنید. حتی در شرایط سخت، مثبت اندیشی می تواند به شما کمک کند. بر موانع غلبه کنید و جنبه سرگرم کننده خود را رها کنید. به دنبال موقعیت‌هایی باشید که بهترین‌ها را در شما به ارمغان می‌آورد و سپس یاد بگیرید که آن احساس را به موقعیت‌هایی منتقل کنید که ممکن است بهترین‌ها را در شما ایجاد نکنند. به این ترتیب می توانید یاد بگیرید که مثبت فکر کنید حتی در موقعیت هایی که به طور معمول ممکن است افکار منفی را به همراه داشته باشند.

روی چیزهای خوب زندگی تان تمرکز کنید و آن را روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید. سپس آن کاغذ را با خود حمل کنید. هنگامی که خود را ناامید یا ناراضی می بینید، آن لیست را بخوانید و سعی کنید افکار منفی خود را به افکار مثبت تغییر دهید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده