مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه با کودکان رفتار کنیم؟

چگونه با کودکان رفتار کنیم؟

نحوه رفتار صحیح با کودکان

گاهی اوقات، صحبت کردن با بچه ها شبیه یادگیری یک زبان خارجی است. متأسفانه، هیچ کتاب عبارات یا برنامه ترجمه مفیدی وجود ندارد که بتواند شما را در عین حال دوستانه، دلگرم کننده و محکم به نظر برساند. نگران نباشید. ما نکات، ترفندها و ایده‌های مکالمه زیادی را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید با هر بچه‌ای در زندگی خود گپی آزادانه و صادقانه داشته باشید.


تعریف های واقعی و تشویق کننده ارائه دهید.

روی تلاش و شخصیت کودک تمرکز کنید، نه چیزی سطحی. تعارفات سطحی، مانند «موهای تو خیلی بامزه به نظر می رسند» یا «من عاشق پیراهنت هستم» خوب هستند، اما ماندگاری چندانی ندارند. در عوض، روی کاری تمرکز کنید که کودک به طور فعال انجام می دهد. تعریف و تمجیدهای خاص تأثیر بسیار بیشتری می گذارد و به شما کمک می کند راحت تر با بچه ها ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، تعارف‌هایی مانند «من عاشق طراحی اسب‌ها هستم» «تو روی آن اسکیت‌ها واقعاً قوی به نظر می‌رسی» و «خیلی مهربان بودی که میان‌وعده‌ات را با برادرت تقسیم کردی» بسیار واقعی‌تر از «چشمانت خیلی رنگ زیبایی دارد!» است.


کمک یا راهنمایی بخواهید.

کودکان عاشق حل مشکلات "بزرگسالان" هستند. مشکلی ساده و نه چندان جدی که در طول برنامه روزانه خود با آن مواجه شده اید را به اشتراک بگذارید. شاید برای رفتن به رختخواب در زمان مناسب مشکل داشته باشید، یا هرگز نتوانید کلید ماشین خود را قبل از رفتن به محل کار پیدا کنید. کودک فرصتی را برای یافتن راه حلی برای مشکل شما، چه بزرگ و چه کوچک، دوست دارد. ممکن است بگویید: «نمی دانم برای تولد دوستم چه چیزی بگیرم. آیا می توانید به من کمک کنید تا یک هدیه انتخاب کنم؟" یا «این آخر هفته قرار بود فیلمی ببینم، اما خیلی بلاتکلیف هستم. به نظر شما چه چیزی را تماشا کنم؟»


سوالات باز بپرسید.

سوالات بله یا خیر شما را در مکالمه جذاب نمی کند. در عوض، از کودک دعوت کنید تا جزئیات زیادی را در مورد آنچه که فکر می کند و احساس می کند وارد کند. قبل از پرسیدن سوال، ابتدا آن را در ذهن خود پخش کنید - اگر کودک می تواند آن را در 1 یا 2 کلمه پاسخ دهد، سعی کنید به جای آن سوال را بازسازی کنید.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

"امروز چه قسمتی از مدرسه را دوست داشتی؟" سوالی بسیار بهتر از این است که "آیا روز خوبی را در مدرسه سپری کردی؟"


ابراز علاقه زیاد

نظرات کوچک و تشویق کننده به کودک این امکان را می دهد که بداند شما در حال گوش دادن هستید. همانطور که کودک داستان خود را به اشتراک می گذارد، در طول مکالمه درگیر و علاقه مند به نظر برسید. عباراتی مانند "خیلی جالب است" یا "لطفا ادامه دهید" به کودک اجازه می دهد تا بداند که برای وقت او ارزش قائل است و شما به حرف های او اهمیت می دهید.

«درباره آن بیشتر به من بگویید» یا «غیر ممکنه. من باور نمی کنم!» راه های عالی برای ابراز علاقه هستند.


اجازه دهید کودک بدون وقفه صحبت کند.

قطع کردن مکالمه اصلا خوب نیست! به این موضوع فکر کنید - اگر یک داستان واقعاً هیجان انگیز را با یک دوست به اشتراک می‌گذارید، آیا می‌خواهید صحبت شما را قطع کند؟ همین اصل در مورد بچه ها نیز صدق می کند. به کودکان زمان زیادی بدهید تا آنچه را که در ذهنشان است به اشتراک بگذارند، حتی اگر در بیان کلمات مناسب مشکل دارند. پس از پایان اشتراک‌گذاری، به راحتی پاسخ دهید و در مورد آنچه به اشتراک گذاشته‌اند نظر دهید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده