مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

آیا من افسرده هستم؟ از کجا بفهمم افسرده ام؟ بررسی علائم رایج افسردگی

افسردگی می تواند یک مشکل کوتاه مدت یا یک بیماری طولانی مدت باشد که سال ها ادامه دارد. این کاملاً طبیعی است که گاهی اوقات احساس غمگینی، تنهایی یا ناامیدی داشته باشید، به خصوص اگر به تازگی فقدانی را تجربه کرده باشید، یا اگر در حال گذراندن مسیر سختی در زندگی خود هستید. با این حال، این احساسات عادی غم و اندوه می تواند به چیزی شدیدتر تبدیل شود. اگر فکر می کنید از افسردگی رنج می برید، نترسید که برای کمک با یک متخصص پزشکی تماس بگیرید.


1-یک آزمون آنلاین انجام دهید تا ببینید آیا افسرده هستید یا خیر.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

از یک وب سایت پزشکی معتبر دیدن کنید و یک آزمون سریع بگیرید که به شما کمک می کند علائم خود را تشخیص دهید. سعی کنید تا جایی که می توانید با خود صادق و دقیق باشید، زیرا این کار به دقیق تر شدن نتایج آزمون شما کمک می کند.


2-به احساسات و حالات خود توجه کنید. 

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

به خاطر داشته باشید که افسردگی یک احساس منحصر به فرد نیست، بلکه مجموعه ای از افکار و احساسات منفی است که در طول زمان ایجاد می شود. ممکن است به دلیل افسردگی متوجه تغییرات فیزیکی در بدن خود شوید که کاملا طبیعی است. کمی زمان بگذارید و به رفتار خود در چند هفته گذشته فکر کنید، که می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا احساس افسردگی می کنید یا خیر. تغییرات عاطفی نشانه های رایج افسردگی هستند، مانند احساس ناامیدی، احساس تحریک پذیری بیش از حد و تنفر از خود.

افسردگی می تواند به روش های فیزیکی مانند کاهش اشتها، میل به خواب بیشتر یا اصلاً نخوابیدن، کاهش انرژی، مشکل در تمرکز و دردهای عضلانی تصادفی، سردرد و معده درد ظاهر شود.

برنامه روزانه شما ممکن است در نتیجه افسردگی تغییر کند. برای مثال، ممکن است بسیاری از فعالیت‌ها را جالب ندانید، یا ممکن است رفتارهای پرخطرتری مانند قمار یا مصرف مواد مخدر داشته باشید.


3-مراقب تمایل به کناره گیری از دوستان و خانواده باشید. 

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

توجه داشته باشید که افسردگی می تواند تأثیر زیادی بر توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران داشته باشد. ممکن است انرژی زیادی برای انجام مکالمات نداشته باشید، یا علاقه ای به ارسال پیامک یا چت با عزیزان خود نداشته باشید. این یک علامت طبیعی است که افراد بیشماری آن را تجربه کرده اند. فهرستی از فعالیت هایی که به طور منظم قبل از شروع احساس بدتر در آنها شرکت می کردید تهیه کنید و تخمین بزنید که هر کدام چند بار انجام داده اید. در طی دو هفته آینده، هر زمان که یکی از این فعالیت‌ها را انجام می‌دهید، یادداشت کنید و ببینید آیا نرخ شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است یا خیر.


4-هر گونه افکار خودکشی را شناسایی کنید.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

اگر می خواهید به خود آسیب برسانید یا جان خود را بگیرید، به یکی از عزیزان یا متخصصان پزشکی اطلاع دهید. اگر احساس می‌کنید در خطر فوری هستید، با خدمات اضطراری تماس بگیرید. نمونه هایی از افکار خودکشی عبارتند از: خیال پردازی در مورد صدمه زدن یا کشتن خود، سر و سامان دادن به امور نهایی خود، گفتن خداحافظی نهایی به مردم یا فکر کردن به افکار ناامیدکننده.


5- شمارش کنید که در هفته گذشته چند بار گریه کرده اید.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

 به این فکر کنید که چند بار در هفته گذشته احساساتی شده اید و چه چیزی باعث گریه شما شده است. اگر متوجه شدید که برای چیزهای پیش پا افتاده و بی اهمیت گریه می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که از افسردگی رنج ببرید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که بدون دلیل یا به خاطر چیزی بی اهمیت، مانند ریختن یک فنجان آب، گریه می کنید، این نشانه است که ممکن است افسرده باشید.

البته اشک ریختن یا گریه مکرر، یکی از علائم رایج افسردگی در نوجوانان است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده