مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه با مرگ عزیزمان کنار بیاییم؟

چگونه با مرگ عزیزمان کنار بیاییم؟

چگونه میزان دلتنگی مرگ عزیزمان را کمتر کنیم؟


1- به خودتان اجازه غصه خوردن بدهید!

چگونه با مرگ عزیزمان کنار بیاییم؟

اگر با از دست دادن کسی که دوستش دارید دست و پنجه نرم می کنید، پس باید زمان لازم را برای غصه خوردن و کنار آمدن با احساسات به خود اختصاص دهید. اگر به خود زمان ندهید، احساسات خود را ابراز نکنید و برای از دست دادن کسی که الان نیست، غمگین نشوید،بعد از مدتی به فروپاشی روانی می رسید.

روند سوگواری هر فرد متفاوت است. خودتان را بسنجید! اگر لازم است برای مدتی تنها باشید، مطمئن شوید که دوستان و اعضای خانواده تان با این جمله متوجه می شوند که حالتان خوب است و نیاز به کمی تنهایی دارید: «من غصه می خورم و این یک مبارزه است، اما این مبارزه را انجام می دهم. امیدوارم متوجه شده باشید که مدتی طول می کشد تا بهتر شوم و من مطمئن نیستم چه مدت. فقط میخواهم کمی تنها باشم!»

اگر زمان زیادی را به تنهایی می گذرانید و در نتیجه احساس تنهایی می کنید، حتما زمانی را با دیگران بگذرانید.

در مورد احساسات خود با صدای بلند صحبت کنید، عکس های قدیمی شخصی را که از دست داده اید نگاه کنید یا فقط گریه کنید. اگر گریه نمی کنید، در مورد آن احساس گناه نکنید. هر کس روش متفاوتی برای ابراز ناراحتی دارد.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


2- یاد آن شخص را گرامی بدارید!

چگونه با مرگ عزیزمان کنار بیاییم؟

این یک راه سالم برای حرکت به جلو و به یاد آوردن فردی است که رفته. زنده نگه داشتن یاد فرد، می تواند به این معنا باشد که با دوستان یا اعضای خانواده خود در مورد آن شخص صحبت کنید، به برخی از سنت هایی که فرد دوست داشت، پایبند باشید، یا به موسیقی مورد علاقه شخص گوش دهید.

اگر انجام کارهایی که مورد علاقه او بوده، غم و اشتیاق شما را افزایش می دهد، روال خود را تغییر دهید. با این حال، هنگامی که احساس کردید کمی رو به جلو حرکت کرده اید، به انجام برخی از کارهایی که شخص دوست داشت بازگردید. این تجربه ممکن است شما را به خاطرات مثبت شخص بدون داشتن حس از دست دادن او نزدیکتر کند.

به یاد داشته باشید که شما سعی نمی کنید آن شخص را فراموش کنید یا دیگر به او فکر نکنید. شما می خواهید روی به خاطر سپردن یاد فرد به طور مثبت کار کنید.


3-بدانید که رابطه شما به پایان نرسیده، بلکه تغییر کرده!

چگونه با مرگ عزیزمان کنار بیاییم؟

بدانید که رابطه شما به پایان نرسیده است، بلکه تغییر کرده است. روابط از دو بخش تشکیل شده است: جسمی و عاطفی. در حالی که رابطه فیزیکی شما با آن فرد به پایان رسیده است، رابطه عاطفی ادامه دارد. شما هرگز مجبور نخواهید بود که به طور کامل به آن شخص فکر نکنید. شما با تلاش برای اینکه دلتنگش نشوید به او خیانت نمی کنید. اگر آن شخص شما را دوست داشت، خوشحال خواهد شد که شما را در حال پیشرفت ببیند.


4- زمان بیشتری را با دوستان و خانواده بگذرانید!

چگونه با مرگ عزیزمان کنار بیاییم؟

زمان بیشتری را با دوستان و خانواده خود بگذرانید. دوستان و خانواده شما برای حمایت از شما در این دوران سخت در کنار شما خواهند بود. آنها نیز ممکن است غمگین باشند، شما می توانید به یکدیگر تکیه کنید و زمان بیشتری را با احساس دوست داشتن بگذرانید. شما در این مدت به عشق و محبت نیاز دارید و گذراندن تایم با افرادی که دوستشان دارید به شما کمک می کند کمتر دلتنگ آن شخص شوید.


5- تراپی را شروع کنید!

چگونه با مرگ عزیزمان کنار بیاییم؟

درمان را در نظر بگیرید. اگر برای حرکت رو به جلو کمک می‌خواهید، به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. اگر مطمئن نیستید که آیا درمان برای شما مناسب است، قبل از تصمیم گیری آن را امتحان کنید. صحبت با یک متخصص آموزش دیده در مورد وضعیت شما می تواند بینش جدیدی به شما بدهد.

به خود افتخار کنید که به دنبال کمکی هستید که برای سلامتی نیاز دارید. شما نباید از اینکه بخواهید درمان را شروع کنید، شرمنده باشید.


6- افکار خودتان را بنویسید!

چگونه با مرگ عزیزمان کنار بیاییم؟

دفتری را تهیه کنید و هر روز صبح یا عصر در آن بنویسید تا کی خالی شوید و از فشار خارج شوید. همچنین می توانید زمانی که فکری به ذهنتان خطور کرد در آن بنویسید.

برای آن شخص نامه بنویسید، اما آن را نفرستید. تمام تجربیات عاطفی مهمی را که به اشتراک گذاشته‌اید، بگنجانید. از او برای لحظات خوب و بد تشکر کنید. عصبانیت را ابراز کنید.

نامه را با صدای بلند برای خود یا یکی از دوستان قابل اعتماد یا اعضای خانواده بخوانید، سپس نامه را در مکانی امن بسوزانید. آتش نوعی پاکسازی است و می تواند به انرژی آشفتگی شما اجازه تغییر دهد.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده