مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» با فردی که سندروم Mommy issues (مامی ایشو) دارد چه باید کرد؟

با فردی که سندروم Mommy issues (مامی ایشو) دارد چه باید کرد؟

برای رفع سندروم مامی ایشو چکار کنم؟

در مقاله سندروم Mommy issues چیست؟ به طور کامل مامی ایشو و علائم آن را بررسی کردیم، در این مقاله به نحوه رفتار صحیح با فرد دارای سندروم مامی ایشو می پردازیم، همچنین اگر شما خودتان فردی هستید که به این سندروم مبتلا هستید، راه هایی برای درمان در آخر این مقاله به شما ارائه می شود.


مشکلات را با شریک زندگی خود حل کنید.

با فردی که سندروم Mommy issues (مامی ایشو) دارد چه باید کرد؟

اگر با مردی در رابطه هستید که از مامی ایشو رنج می‌برد، می‌تواند روابط شما را به روش‌های بی‌شماری تحت تأثیر قرار دهد، اما لزومی ندارد که رابطه را تمام کنید. اجازه دهید همسرتان بداند که مسائل مادری‌اش چگونه بر روابط شما تأثیر می‌گذارد و با بیان شفاف نیازها و انتظارات خود با او مرزهایی تعیین کنید.

«من واقعاً روی رابطه مان سرمایه گذاری کرده ام، اما گاهی نگرانم که از نظر احساسی کاملاً در دسترس نباشی. آیا می توانیم در این مورد صحبت کنیم؟ دوست دارم به تو نزدیک تر باشم.»

«من تو را دوست دارم، اما گاهی اوقات احساس می کنم که تو به مادرت بیشتر از من نزدیکی. این باعث می شود کمی احساس ناراحتی کنم.»

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟
  • «گاهی اوقات مرا با مادرت مقایسه می‌کنی، و باید بگویم که واقعاً باعث می‌شود نسبت به خودم احساس بدی داشته باشم. آیا می‌توانیم درباره آن بحث کنیم؟»


با مادرش حد و مرز تعیین کنید.

با فردی که سندروم Mommy issues (مامی ایشو) دارد چه باید کرد؟

پس از بحث در مورد مسائلی که با شریک زندگی خود تجربه می کنید، در صورت لزوم با مادر او مرزهایی تعیین کنید. اگر او رفتار کنترل‌کننده‌ای از خود نشان می‌دهد، اگر او و پسرش برای راحتی بیش از حد به هم نزدیک هستند، یا اگر مادرش بیش از حد درگیر رابطه شما است، هر دوی شما باید با مادرش مرزهای محترمانه اما محکمی تعیین کنید. اگر او به آنها احترام نمی گذارد، بهتر است از او فاصله بگیرید. 

«مادر، تو آشپز فوق العاده ای هستی، اما من واقعاً آرزو می کنم که برای شام بی خبر تدارک نبینی. در آینده، اجازه دهید بازدیدهای یهویی انجام ندهیم، خوب است؟»

«تو نظرات محکمی در مورد نقش من در رابطه من با پسرت ابراز کرده‌ای، و من واقعاً فکر نمی‌کنم جای من باشی و بخواهی به جای من تصمیم بگیری!»

اگرچه ممکن است با مادر شریک خود حد و مرزی تعیین کنید، اما در حالت ایده آل، شریک زندگی شما برای هر دوی شما مرزهایی را تعیین می کند. اگر شریک زندگی شما از مرزهایی که با مادرش ایجاد می کنید حمایت نمی کند، ممکن است زمان آن رسیده که رابطه خود را دوباره ارزیابی کنید.


به دنبال درمان باشید.

با فردی که سندروم Mommy issues (مامی ایشو) دارد چه باید کرد؟

مامی ایشو بسیار رایج است و اکثر درمانگران با آن آشنا هستند. اگر شریک زندگی شما با مشکلات حل نشده مادری دست و پنجه نرم می کند، ممکن است به نفع او، شما یا هر دوی شما باشد که از یک مشاور دارای مجوز، کمک حرفه ای بخواهید.


برای رفع مشکل مامی ایشو چکار کنم؟


بپذیرید که مامی ایشو دارید و سعی کنید در مورد آن بیشتر بدانید.

با فردی که سندروم Mommy issues (مامی ایشو) دارد چه باید کرد؟

اگر خودتان مردی هستید که با مشکلات مادری دست و پنجه نرم می کنید، بررسی روانشناسی پشت این وضعیت می تواند به شما در کنترل آن کمک کند. از خود بپرسید علائمتان چیست (چون ممکن است همه آنها را نداشته باشید!) و فکر می کنید ممکن است از چه چیزی نشأت گرفته باشند. اگر فردی در زندگی شما، مانند شریک عشقیتان، به این موضوع اشاره کرد که ممکن است با مسائل مادری دست و پنجه نرم کنید، سعی کنید آنها را رد نکنید. در عوض، سعی کنید با آرامش به حرف های آنها گوش دهید و به این فکر کنید که رابطه شما با مادرتان چه احساسی در آنها ایجاد می کند.


دریافت پشتیبانی

با فردی که سندروم Mommy issues (مامی ایشو) دارد چه باید کرد؟

مردانی که مامی ایشو دارند می توانند در دوستان قابل اعتماد و شاید حتی درمان آرامش پیدا کنند صحبت کردن در مورد مبارزات خود با مشکلتان - ناامیدی، ترس، ناامنی- می تواند به شما کمک کند تا بر آنها مسلط شوید. ممکن است به شما کمک کند که با دوستانی که با مسائل مشابه برخورد کرده اند صحبت کنید.

به دنبال یک درمانگر متخصص در روابط والدین و فرزند باشید.

اگر خواهر و برادری دارید، این امکان وجود دارد که آنها با مسائلی مشابه شما دست و پنجه نرم کنند، و می توانند منابع خوبی برای بهبود رابطه با مادرتان باشند.


با مادر خود مرزهای سالمی ایجاد کنید.

با فردی که سندروم Mommy issues (مامی ایشو) دارد چه باید کرد؟

داشتن مشکلات مادری به این معنی است که شما احتمالاً برای حفظ مرزهای سالم با مادر خود تلاش می کنید. ایجاد مرزهای بهتر با مادرتان احتمالاً به بهبود روابط بین فردی شما و همچنین افزایش عزت نفس شما کمک می کند.

تعیین مرزها اساساً به معنای برقراری ارتباط واضح و مداوم نیازهای شماست. این برای هر فردی متفاوت به نظر می رسد: آنچه برای شما مفید است ممکن است برای شخص دیگری سالم نباشد.

به عنوان مثال، ایجاد یک مرز سالم با مادرتان ممکن است مستلزم شروع مجدد رابطه با او باشد، اگر از هم جدا شده اید و می خواهید نزدیک تر باشید، اما همچنین ممکن است به معنای عدم تماس باشد، اگر احساس می کنید این امن ترین کار است.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده