مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

چه چیزی باعث Mommy issues در پسرها می شود و چه علائمی دارد؟

قرار گذاشتن با پسری که Mommy issues دارد نوع دیگری از پیچیدگی است. بیایید صادق باشیم، اکثر ما تا حدودی «مامی ایشو» داریم، اما چند راه وجود دارد که بفهمیم دوست پسر یا شوهر شما واقعاً از ماما ایشو رنج می‌برد (مشکلاتی که با مادرش داشته باعث ایجاد این سندروم شده). به خواندن ادامه دهید: ما راهنمای ماما ایشو در مردان را گردآوری کرده‌ایم - اینکه آنها چیستند و چگونه آنها را در یک پسر تشخیص دهیم؟


"مامی ایشو" چیست؟

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

مادر کودک یکی از مهم ترین چهره های زندگی اوست و رابطه سمی مادر و کودک می تواند منجر به مشکلات دلبستگی برای کودک در زمان رشد شود. مشکلات مادری یا مامی ایشو ممکن است ناشی از مادری باشد که نسبت به پسرش در دوران رشد بیش از حد محافظ و کنترل گر بوده است و یا بیش از حد به او عشق داده است، پسر ممکن است (آگاهانه یا ناآگاهانه) به دنبال تکرار این پویایی در روابط عاشقانه آینده باشد. هم مردان و هم زنان ممکن است مامی ایشو داشته باشند، اگرچه این اصطلاح اغلب در مورد مردان استفاده می شود.

مامی ایشو ممکن است در بزرگسالی به صورت دلبستگی بیش از حد به مادر یا جدا شدن کلی از او ظاهر شود که هیچ کدام خوب نیستند.

مسائل مربوط به مادر معمولاً نشانگر آن است که یک فرد در دوران کودکی خود به دلیل رابطه با مادر (بیش از حد دلبستگی یا کم دلبستگی) قادر به ایجاد استقلال کافی نبوده است.

 دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ مطلب مرتبط دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ

بنابراین، مردی که مامی ایشو دارد، اغلب با شریک عشقی آینده خود، به ویژه یک زن، به عنوان یک "مادر جانشین" رفتار می کند.


علائم داشتن مامی ایشو در مردان

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

مشکل در برقراری روابط صمیمانه

یک رابطه سمی با مادر ممکن است مرد را به مبارزه با افراد قابل اعتماد در آینده، به ویژه شرکای عشقی زن، سوق دهد. او ممکن است به طور استثنایی نسبت به شریک زندگی خود متمایل باشد، یا ممکن است به شدت اجتنابی باشد - یا ممکن است سبک دلبستگی مختلط داشته باشد که گاهی اوقات به آن سبک دلبستگی بی نظم گفته می شود. مردی که مامی ایشو دارد ممکن است به دلیل ترس از رها شدن در رابطه آسیب پذیر باشد. همچنین ناتوانی او در اعتماد به دیگران ممکن است منجر به ناامنی شدید، حسادت و سوء ظن شود.


میل به تحت کنترل بودن و بی مسئولیتی

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

اگر مادر مردی در حالی که او در حال رشد است بیش از حد از او محافظت کند، ممکن است آن را تا بزرگسالی نیز پیش ببرد و انتظار داشته باشد - احتمالاً به طور ناخودآگاه - که شرکای عشقی اش به همان شیوه از او مراقبت کنند. این میل به تحت کنترل بودن ممکن است نشانه ای از این باشد که او در زمان بزرگ شدن استقلال یا کنترل کافی بر زندگی خود نداشته است. به طور متناقض، انتظار او از اینکه یک شریک عاشقانه مانند مادرش بیش از حد محافظ باشد، ممکن است بازتابی بر عدم استقلال و تمایل او به کنترل باشد.


خیانت

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

مردانی که مامی ایشو دارند ممکن است به دلیل روابط ناپایدار با مادرشان در دوران کودکی بیشتر به شریک زندگی خود خیانت کنند. اگر در دوران رشد مادرشان آنها را رها کرده یا مورد بی توجهی قرار داده است، ممکن است در بزرگسالی خلأ عاطفی را تجربه کنند که برای پر کردن آن از طریق دخترها اقدام می کنند. آنها ممکن است خیانت کنند تا این خلاء را پر کنند.

مردی که مامی ایشو دارد، ممکن است با احساس استحقاق دست و پنجه نرم کند و بنابراین خیانت او ممکن است نتیجه خودخواهی او باشد.


حساسیت بیش از حد به انتقاد

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

مردی که بیش از حد توسط مادرش نوازش می‌شده، ممکن است نسبت به هر نوع انتقادی، به‌ویژه انتقاد شریک عشقی اش، حساس شود. شکایات معتبر، حتی نقدهایی که به آرامی بیان می شود، ممکن است با حالت تدافعی، سنگ اندازی یا حتی پرخاشگری مواجه شوند.


میل به مراقبت بیش از حد

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

در حالی که برخی از مامی ایشو های مردان ممکن است به صورت نیاز شدید و عدم استقلال ظاهر شود، مردی که در کودکی مجبور به مراقبت از مادرش شده است ممکن است در بزرگسالی با تمایلات مراقبتی بیش از حد دست و پنجه نرم کند. او ممکن است با شرکای عشقی، طوری رفتار کند که با مادرش رفتار کرده: مانند یک کودک. مردانی که با این زخم خاص مادری دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است مادری داشته باشند که از بیماری روانی شدید، اعتیاد، یا شرایط یا موقعیت دیگری رنج می برد که در آن به فرزندش تکیه می کرده.


وابستگی شدید به مادرش

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

مردی که مامی ایشو دارد ممکن است بسیار به مادرش نزدیک باشد به حدی که او را به هر شخص دیگری ترجیح بدهد. این فقدان مرزهای سالم با مادرش ممکن است به دلیل عدم تایید یا توجه کافی از سوی مادرش در دوران کودکی باشد، یا ممکن است نتیجه توجه بیش از حد به او در دوران رشدش باشد.

او ممکن است شریک عشقی خود را با مادرش مقایسه کند که می تواند بر روابط عاشقانه او تاثیر منفی بگذارد. برخی کارشناسان بر این باورند که این از کشمکش با عقده ادیپی ناشی می شود - این ایده که مرد در کودکی تمایل ناخودآگاه به مادر و خصومت با پدرش را داشته است.

اگر مادرش شریک عشقی اش را تأیید نکند، می‌تواند عواقبی برای رابطه داشته باشد، زیرا او احتمالاً از مادرش دستور می‌گیرد.

مادرش ممکن است بهترین دوست او باشد، حتی بالاتر از شریک عشقی اش، و ممکن است قبل از هر کس دیگری رازهایی را با او در میان بگذارد.


دوری از مادرش

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

مامی ایشو اغلب با رابطه شدید با مادر مشخص می شود - یا دلبستگی بیش از حد یا جدایی شدید. اگر مردی که مامی ایشو دارد، بیش از حد به مادرش نزدیک نباشد، ممکن است از او حتی تا مرز بیگانگی بسیار دور باشد. او ممکن است به دلیل عدم تمایل به مرور خاطرات مادرش از بحث در مورد دوران کودکی یا جنبه های تربیتی خود اجتناب کند.


عدم احترام به زنان

سندروم Mommy issues چیست؟ (مامی ایشو)

اگر مردی نسبت به زنان، از جمله شریک عشقی خود، کینه توز باشد، یا او را تحقیر کند ممکن است ناشی از رابطه سمی مادر و پسری باشد. او ممکن است رابطه خود را با مادری غافل، کنترل‌کننده، تحقیرکننده یا به روش‌های دیگر سمی به بزرگسالی رسانده باشد و نفرت خود از مادرش را به شریک عاشقانه‌اش و به طور کلی زنان منتقل کرده باشد.

بسیاری از مردانی که با زنان بدرفتاری می کنند یا آن ها را تحقیر می کنند، ممکن است در واقع به زنان بی احترامی نکنند، بلکه فقط به یک زن بی احترامی می کنند: مادرشان. آنها ممکن است ناامیدی یا سایر مسائل حل نشده با مادرشان را به زنان دیگر بروز دهند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده