مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راههایی برا ی درمان احساس کسالت و سستی

آيا احساس کسالت و بيهودگي مي کنيد؟ شايد چنين احساسي بيشتر از   آن که به جسم شما مربوط باشد به روح و روانتان بستگي داشته باشد شايد شما به يک تلنگر روحي نياز داشته باشيد. در واقع همان طور که انرژي فيزيکي و جسماني شما حاصل رژيم غذايي سالم، ورزش و استراحت مناسب است، انرژي رواني هم از طريق زيستن به انواع روش هايي حاصل مي شود که به شما احساس اميدواري، اعتمادبه نفس،   سرزنده بودن، عشق و نائل شدن به تمامي چيزهايي که دوست داريد، مي بخشند. از افرادي که مدام نق مي زنند و شاکي هستند يا اين که شما را درگير مشکلات شخصي خود مي کنند، حذر کنيد. بيشتر وقت خود را با افرادي سپري کنيد که به شما از خودتان احساس خوبي بدهند يا اين که به طريقي شما را احيا کنند و نيروي تازه اي ببخشند. به عبارتي ديگر با افرادي معاشرت کنيد که موج مثبت توليد مي کنند. براي اين که به زندگي احساس بهتري ببخشيد و حسي جديد داشته باشيد بايد روش هايي را در زندگي به کار ببنديد. اگر 19 روش زير را انجام دهيد کسالت ديگر در شما معنا نخواهد داشت. امتحان کردن روش هاي زير نه تنها ضرري ندارد بلکه بسيار هم مفيد است. پس زمان را از دست ندهيد و امتحان کنيد.

1) دوست خودتان باشيد: سعي کنيد همان طور که با صميمي ترين دوستانتان برخورد مي کنيد، با خودتان نيز رفتار کنيد. وقتي که دوستي يا کسي که به او علاقه داريد در وضعيت روحي بدي به سر ميبرد و از شما کمک مي خواهد براي او چه مي کنيد؟ از او مي خواهيدتا نگران نباشد. به او مي گوييد استراحت کند يا به نوعي سرخودش را سرگرم کند و به مشکلش فکر نکند و... در اين حالت و در اينروزها به خودتان نيز همان توصيه ها را بکنيد.

2) احساس پرواز کنيد: در جايي قرار بگيريد که سکوت و آرامش دارد.براي دقايقي تصور کنيد پرنده اي هستيد که در آسمان لايتناهي درحال پرواز است. همانگونه که ابرها در آسمان حرکت مي کنند، سعي کنيد مشکلات را از جلوي چشمانتان عبور دهيد. اين روش به شما يادمي دهد که به خاطر بياوريد مشکلات قابل عبور و گذر هستند و هميشه در کنار ما نخواهند ماند.

3) رنگ نارنجي: از زمان هاي قديم «رنگ درماني» جزو موارد بسيارمهمي بوده که توسط روانشناسان شناخته شده است. از رنگ ها براي کاهش استرس در بيماران و دادن آرامش به آنها استفاده زيادي شده ومي شود. روانشناسان معتقد هستند که رنگ نارنجي باعث افزايش حس خوش بيني، اشتياق و شانس آوردن است. براي اين که اين احساس درشما شناور شود چند شاخه گل نارنجي در گلدان بگذاريد و به آنهانگاه کنيد. تابيدن نور نارنجي يا ليوان هايي به اين رنگ نيز به شما احساس شادي مي دهد. در فصل زمستان مي توانيد يک سبد نارنگي،خرمالو يا پرتقال روي ميز بگذاريد.

4) خريدهاي ارزان: همه مردم وقتي موفق مي شوند هنگام خريد تخفيف بگيرند شاد مي شوند; براي اين که حس شادماني را در خود تقويت کنيد ارزان تر خريد کنيد و پول هايتان را پس انداز کنيد تا در مواقع ضروري به کارتان بيايد و بتوانيد در آن زمان ها احساس آرامش و شادي کنيد.

5) شکلات بخوريد: زنان به خوردن شکلات علاقه مند هستند، زيرا تحقيقات نشان داده که شکلات باعث مي شود حالات و روحيات افراد تغيير کند. شکلات ميزان سروتونين و اندروفين خون را زياد مي کند و اين دو هورمون باعث شادماني مي شود. سعي کنيد گاهي شکلات بخوريد، تا اين احساس در شما تقويت شود.

6) مشکلات را دور بريزيد: هرچه را که به نظرتان مي آيد در زندگي موجب ايجاد مشکل و ناراحتي برايتان شده، برروي کاغذي بنويسيد.

سپس تک تک موارد را بخوانيد و روي آن خط قرمز بکشيد و سپس وقتي براي تمام موارد راهکار پيدا کرديد، کاغذ را مچاله کنيد و دور بيندازيد.

7) خوش بين باشيد: به مشکلات به گونه ديگري نگاه کنيد. بر اين باور باشيد که حتي مي توان سختي ها را نيز با نگاه ديگري ديد. اميد به زندگي داشته باشيد. روانشناسان معتقدند اگر حتي اشخاص بيمار و بيماران لاعلاج اميد خود را از دست ندهند، بر بيماري چيره خواهند شد. سعي کنيد در مواقع سختي به اين فکر کنيد که افرادي که وضعيت بسيار دشوارتري از شما دارند همواره در کنارتان هستند. برخورد کردن با مشکلات و موانع را بياموزيد تا احساس

خوشبختي کنيد. براي داشتن زندگي خوب، بايد انرژي مثبت داشته باشيد.

8) از هم تعريف کنيد: در زماني که از انجام کارهاي روزانه و يادر محيط کار کاملا خسته شده ايد و هيچ انرژي و تواني برايتان نمانده است سعي کنيد لبخند بزنيد و بگوييد که احساس خوبي داريد.در اين لحظات از اطرافيان خود و صفات خوبي که دارند تعريف کنيد.خواهيد ديد که بعد از لحظاتي روحيه شما تغيير خواهد کرد و احساس شادي در شما به وجود خواهد آمد.

9) آنچه را دوست داريد بنويسيد: هر چيزي را که مورد علاقه تان است و به آن عشق مي ورزيد روي کاغذي بنويسيد. اين کار حس خوبي به شما خواهد داد. زيرا متوجه مي شويد که با برگشت به خاطرات گذشتهزماني به آنچه و آن کساني که در کنارتان زندگي کرده اند احساس محبت داشته ايد.

10) حمام کنيد: بعد از شناکردن در دريا احساس جواني مي کنيد.

براي اين که احساس طراوت را در روزها و شب هاي پاييزي پيدا کنيد

کافي است يک فنجان نمک داخل وان حمام بريزيد و آن را با آب گرم

پر کنيد. با شمع هاي معطري که در کنار وان مي گذاريد، آرامش خاصي

پيدا مي کنيد.

11) موسيقي گوش کنيد: سعي کنيد براي لحظاتي موسيقي گوش کنيد. با

موسيقي مي توانيد به آرامش ذهني برسيد و مشکلات را فراموش کنيد.

حتي اگر شده اين کار براي دقايقي يکنواختي زندگي را از بين مي

برد.

12) استراحت کنيد: وقتي که از انجام کارهاي مختلف خسته شده ايد و

تحت فشار زيادي قرار گرفته ايد، مطمئنا نمي توانيد کاري کنيد که

به اين مشکلات پايان دهيد. در اين مواقع بهتر است دست از کار

بکشيد، کتاب جديدي برداريد، دراز بکشيد و شروع به خواندن کنيد.

اين کار را حداقل براي يک ساعت هم که شده انجام دهيد تا به اثرات

بسيار موثر آن واقف شويد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده